lördag 27 augusti 2011

Rund och sund

..är det nu bestämt att jag ska förbli/bli. Jag trodde att jag skulle starta den allra enklaste viktminskningsmetoden i onsdags, dvs sluta med mina kortisontabletter som jag har ätit i fyra månader. Men min nya reumatolog ville annorlunda och la fram argument som jag inte kunde säga emot. För en gångs skull blev jag helt mållös hos en läkare. Av olika anledningar är det endast kortison jag får ta mot sjukdomen.
Därför förblir jag rund, men måste också bli sund för att förhindra alla negativa effekter av medicinen. Jag är nog halvsund i vanliga fall. Maten är minsta problemet, men när det gäller konditionen fattas en del. En timme motion om dagen föreslog läkaren. Det räcker alltså inte med vattengympan och korta promenader. Nu ska jag leta efter nya skonsamma motionsformer. Det känns ganska inspirerande och hoppfullt!

3 kommentarer:

  1. Nu kan jag läsa! :)
    Låter jättebra. Rund och sund!
    Huvudsaken är ju just att man är sund och
    gör vad man kan för att må bra. Hoppas att du ska slippa biverkningar så mkt som möjligt och att du inte ska behöva öka mer i vikt.
    Själv väntar jag på provsvar. Den här sommaren har varit den dj--e jag varit med om, om man bortser från tiden innan jag började med medicin 1998. Har blivit så mkt sämre så nu kan de inte strunta i mig mer. Hoppas jag ska jag väl tillägga. Kanske blir det kortison för mig med? Värkmedicinerna hjälper inte ett dugg.
    Eller ngn smärtpump eller ngt... Vad som helst bara jag slipper denna "tandvärk i skelettet" .
    Kram och ha en jättebra lördag! :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt nog kan det vara en fördel att bli sämre. Så var det för mig, då hände det något.
    Hoppas du snart får provsvar så att du förhoppningsvis får bättre hjälp!
    Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera