söndag 19 juni 2011

Klar överdel


Det här blivande överkastet sydde jag nästan färdigt förra sommaren. Sedan kom sjukdom emellan några månader och därefter glömde jag bort det. Nu har jag lånat hem en Janome Horizon över helgen och har sytt klart de sista fyra sömmarna.
Egentligen skulle det bli en löpare från början. Men färgerna var så fula tillsammans att jag insåg att något måste göras. Ljusa tyger och det gulgröna tyget inköptes så att det blev kontraster och lite liv. Jag bestämde mig för att sy tills tygerna tog slut och är glad för att det räckte till ett överkast till gästsängen.
Det blir fleece på baksidan, men det får vänta. Om några dagar tar jag tåget söderut igen.
När jag kommer hem hoppas jag att jag snabbt kan bestämma mig för vilken symaskin jag vill ha. Fast det vet jag ju redan...

4 kommentarer:

  1. Det blev jättefint Karin! Underbar färgkombination! Ha en härlig resa söderut. Vart ska du? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska till Västerås och vidare till Lindesberg och min mosters begravning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte roligt med en begravning :(
    Men poppar ändå in här och hoppas att du får en riktigt fin midsommar! :)

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Hoppas du får en bra midsommar trots begravning. Den lille ska heta Thor.

    SvaraRadera