söndag 6 februari 2011

Kvilt , tyger och godis!


Igår hade vi en härlig och lite annorlunda stor kviltträff på en gymnasieskola i stan. Strömavbrott tillhör inte det förväntade och inte att det skulle bero på de effektiva strykjärnen. Vi hann prata mycket med varandra under det uppehåll som blev. Alltid roligt! När strömmen kom tillbaka blev det mycket bråttom att förstå hur man syr en höna, en tupp eller något annat i blockhustekniken. Min höna är inte klar än, men det kommer en bild.
I brist på något färdigsytt att visa får det bli en bild på en liten bråkdel av alla mina tyger. Ibland sitter man bara och tittar och gläds åt tygerna, som ju alltid är bra att ha...Det påminner mig om lördagarna när jag var riktigt liten. Då handlade min bror och jag godis på Åbergs konditori i Västerås. Jag fick handla för 25 öre och det räckte till mellan 5-12 godisbitar.När vi kom hem satte vi oss på den blå mattan i nedre hallen och jämförde vad vi köpt. Det kändes mycket högtidligt och ungefär så kan jag känna med tyger ibland.

2 kommentarer:

  1. Quilttyger är jättevackra! Har tittat en del på Panduro och Kalikå på sånda tyger, bara för att de är så fina. Och jag tycker om småmänstrade tyger :) Ha en riktigt mysig söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Men Gud vad jag stavar galet! :(

    SvaraRadera