lördag 18 december 2010

Lite julstök




Ikväll har jag bakat saffransmaränger för första gången. Goda, men ett paket saffran var liite för mycket till 25 maränger. Mandel ingår också.
Annars är det mest städning, julklappsinköp och matlagning som tar all tid. Eftersom jag i vanlig ordning varit sjuk en del av december har det i år nästan bara blivit julklappar inköpta på nätet. Plus några hemgjorda, som jag inte hinner göra mer än halvfärdiga... Matlagningen och städningen får bli som den blir. Allt brukar alltid ordna sig på något sätt....

2 kommentarer:

  1. Jag brukar nästan alltid köpa mina julklappar på nätet. Det funkar bra tycker jag. Iår tänker jag ta det lite lugnt o inte jobba ihjäl mig. Man brukar vara precis slut när julafton kommer. Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra med näthandel! Jag gillar också att handla på nätet. Men du, ta det lugnt och njut av julen även om det strular lite. Dina maränger ser supergoda ut och jag har aldrig hört talas om saffransmaränger förut. Ha en mysig måndag!

    SvaraRadera