onsdag 29 december 2010

Erik


heter vår yngste son och så här såg han ut på julafton i år. Jag kände knappt igen honom när han kom hem. När jag såg honom sist i augusti hade han kort hår och ingen mustach eller skägg. Erik är född -88 och jag kommer alltid att vara evigt tacksam för att han överlevde förlossningen utan men. Det var inte självklart utan ett resultat av duktiga läkares och barnmorskors insatser.

Nu i mellandagarna har jag börjat läsa en bok av Jonas Karlsson, som är mer känd som skådespelare. Jag fick novellsamlingen i julklapp av Erik och den är mycket intressant och läsvärd. Enligt baksidestexten passar boken alla som känner sig malplacerade i tillvaron och alla som söker en god läspplevelse. Jag bläddrar också i en Quiltmaniatidning som jag fick av David. Många sidor och många fina mönster! Förhoppningsvis ska jag komma igång att sy snart, fast Erik bor i syrummet just nu.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att man kan se att han är din son. Ni har samma färger och leende :) Min dotter är också född 1988 :) Ha en riktigt bra dag! Kram

    SvaraRadera