lördag 6 november 2010

Julen börjar närma sig


För första gången på många år hamnade jag på en snöfri julmarknad. Det var vid Rödöns kyrkstallar som den hölls. Jag är barnsligt förtjust i julmarknader och har lätt att handla det vi inte behöver eller har plats för. Lyckligtvis brukar jag ha sällskap med mindre köpvillig make. Idag hittade jag en otroligt god blåbärsglögg, ost från Skärvången och rullrån till juldagens glass-hjortron-rullråndessert. Jag vann på lotteri, kul!
Ateljé Någorlunda hade ett stånd på marknaden med mycket vacker keramik- och glaskonst, bla glassmycken. På bilden ser ni Laila och Ingrid med ateljéns alster. Om man klickar på bilden förstoras den och man ser alstren bättre.Kan verkligen rekommendera ateljéns butik för julklappsinköp! Öppet på Litsvägen 29 måndagar 13-17, även öppet tre lördagar före jul, återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar