tisdag 26 oktober 2010

Online stickcafé

En bra anledning till att vara med i Facebook är att det finns stickcafé online. Varje tisdag 15.00 - 22.30 för närvarande. Jag känner flera FB-motståndare, men tänkte att det här kanske kan locka dit några som läser här. Det är riktigt roligt och avkopplande! Många är otroligt duktiga och så finns det en och annan som jag, som bara kan räta och aviga maskor. Men skam den som ger sig, jag ska ha tillbaka det kunnande som jag hade för sådär 27 år sedan. Då bodde jag i Stockholm och där fanns det roliga garnaffärer i varje kvarter. Man stickade varje lunchrast på jobbet, i den mån man hann ta någon alls. På tunnelbanan stickades det och högsta lyckan var att besöka någon garnaffär med ovanliga garnsorter inne i centrum.
Som sagt, alla är välkomna på stickcafé på Facebook! Man behöver inte sticka utan det går utmärkt att bara prata om stickning.

4 kommentarer:

  1. Jag stickar inte och kan bara sticka rutor, men det låter som ett trevligt initiativ. :)
    Ha en toppenfin dag!

    SvaraRadera
  2. Måste jag genast kolla upp, jag älskar att sticka. Men det tar lång tid att bli färdig för man har så lite tid. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hoppas mina inbjudningar till stickcaféet kom fram till er! Carina, jag stickade en sjal med stickor 20!. Det tog inte så lång tid :-).
    Hoppas ni mår bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Karin! Jag skrev ett svar på din kommentar i min blogg. Tack för besöket! :) Jag är snart igång med den bloggen igen. Kram

    SvaraRadera