fredag 3 september 2010

En liten semesterresa




Vi har varit bortresta en knapp vecka. Mer blev det inte eftersom Anders har nytt arbete och ingen betald semester i år. Men man ska inte klaga, det är viktigare att han har arbete.
Det är väldigt skönt att åka söderut i slutet av augusti och på det sättet förlänga sommaren. Söderöver blommar klängrosor, vildkaprifol och min favoritbuske syrenhortensia och mycket annat.
Vi åkte ner till Jönköping med Erik och stannade några nätter där. Det finns mycket att se där, men på något sätt hamnar vi alltid i köpcentrum där jag tappar bort mig och på IKEA. Nästa gång ska jag besöka John Bauermuséet istället.
Vi fortsatte mot Strömstad som visade sig vara en liten pittoresk stad med allt på promenadavstånd. Vi bodde på ett hotell beläget på en liten ö kant i kant med centrum. I staden finns en badanstalt, den heter faktiskt så, där man badar i 28-gradigt saltvatten. Det lät underbart, men jag blev febrig och vågade inte testa. Men jag ska tillbaka dit någon gång och testa. Anders blev också intresserad trots att han oftast är en badkruka.
De två nedersta bilderna är tagna från vårt hotellrum. Den övre bilden visar Kallbadhuset, där jag också gärna hade badat. Det räcker ju med 15 grader i vattnet för att kunna doppa sig.

3 kommentarer:

  1. Nä,det skall vara +24 C för att jag skall bada utomhus.Kalla mig gärna för badkruka.
    Kram Louse D

    SvaraRadera
  2. Men jag är ju såå rund Louise, så jag har extra uppvärmning och fryser mindre :-)

    SvaraRadera
  3. Louise, kram från mig! Tyvärr ses vi inte imorgon.

    SvaraRadera