onsdag 24 mars 2010

SYDAG!!!

Igår sydde min kviltkompis Anna-Lena och jag kviltar hemma i hennes stora lantkök med sjöutsikt. Eller isutsikt än så länge. Det var en härlig dag! Det är så mycket roligare att sy om man är flera. Min symaskin är ju i Huskvarna ännu och mammas gamla maskin klarar inte kviltningen.
Anna-Lenas duk blir väldigt fin och min också. Gott fika och god lunch gjorde att vi lyckades ännu bättre med sömnaden.

Lite senare på dagen var det dags för akvarellkursen. Vi gjorde en gemensam övning med flytande akvarellfärger. Motivet var en vit ros, men blommor är ju aldrig helt vita. Det finns massor av skuggor som måste målas. Svårt i början, men riktigt lärorikt och roligt. Att ägna sig åt sina intressen en hel dag är så avslappnande.

Mitt i kursen ringde doktorn och med ett magplask var jag tillbaka i verkligheten igen. Nya remisser, ultraljud, provtagningar mm. Det värsta är att jag inte får ta några som helst värkmediciner mot min reumatism en tid framöver. Det sägs att vården är otillgänglig i Jämtland med långa köer mm. Jag känner inte igen det, för mig verkar det finnas en svängdörr in för jämnan.
Nu sitter jag och funderar över rätten att tacka nej till dessa undersökningar.

Imorgon kommer Erik hem ! Vad jag längtar efter honom! Ska bli så kul att hela familjen är samlad igen. Erik fyller år när han är här och ska naturligtvis firas.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag du haft. Man behöver det när man inte mår bra det vet jag, har fibromyalgi och opererad för bröstcancer 2 ggr. Hade jag inte haft målningen hade jag nog varit knäpp nu. Ha det så bra!!

    SvaraRadera