söndag 13 december 2009

DIVERSE

Nu börjar det dra ihop sig. Bak, städning, julklappar mm. Jag bakar vanligt kaffebröd och vetemjöl-mjölkfritt kaffebröd. Tänk så många bra alternativ det finns idag. Man kan till och med göra helt mjölkfri cheesecake, som dessutom är mycket god.

Anders ska påbörja praktik imorgon. Det kallas kompetensutvecklande praktik på ett företag där huvuddelen av personalen är praktikanter och de fast anställda aldrig har jobbat med det Anders ska göra. Så det hade ju varit bättre om han kompetensutvecklade de fast anställda egentligen...Nu ska man inte klaga. Det känns väldigt skönt att han kommer igång med något och kanske kan det bli ett "riktigt" jobb i slutändan. Han får aktivitetsstöd som motsvarar den a-kassa han annars får.

Vi gläds åt att något positivt händer. Själv har jag varit hos min läkare pga mitt magonda som inte ger med sig. Jag var helt övertygad om att det var medicinbiverkningar som var orsaken. Det var det inte och nu blir det utredning. Skönt att ha en läkare som tar det jag söker för på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar