onsdag 21 oktober 2009

ANDERS OCH KVILTAR

Ibland brukar jag fråga Anders om råd när det gäller kviltar och färgval. Han, som aldrig funderat närmare över färger tidigare, visar sig vara en riktigt bra rådgivare. Han har flera gånger fått mig att ändra mina tänkta tyger.

Men idag var det andra kviltproblem. Mitt stjärntäcke som jag sydde ihop i helgen blev lite väl skevt. Alla mått stämde, men jag kunde inte hitta felet. Inte vågade jag krypa runt på golvet ensam heller. Med mina leder kan jag komma ner på golvet, men inte alltid upp. Och jag ville ju inte bli sittande där när Anders var i Sthlm. Idag skulle han kolla vad som är fel på kvilten. Fram åkte vinkelhake, tumstock mm och med bister min gick han till verket. Analysen visade lite småfel här och där. Jag är inte petig alls, men alla småfel tillsammans gjorde att det blev för skevt. Nu har jag åtgärdat allt och när Anders kommer hem från stan ska han få krypa ner på golvet igen och kolla. Mycket praktiskt!

1 kommentar:

  1. Hej, det ska bli kul att följa din blogg. Själv är jag uppvuxen på andra sidan Alby-sjön. I ALBY på 70 och 80-talet :)
    Men flyttade in till stan 1987. Jag har hört att det ser totalt annorlunda ut där numera. Det var faktiskt väldigt idylliskt på 70-talet, tyckte jag. Ha en bra dag!

    SvaraRadera