lördag 1 augusti 2009

Storsjöyran pågår nu! Musikfestivalen mitt inne i Östersund pågår sedan några dagar. Massor av artister är här bla Ulf Lundell och Thåström. Man borde vara där kvällstid och lyssna, men det har jag aldrig varit. Centrala stan är inhägnad av staket och man betalar inträde. En del av mina kompisar har känt sig instängda och fått panik. Eftersom jag lider av Jämtlands värsta klaustrofobi håller jag mig alltid undan. I många år skyllde jag på att jag jobbade, vilket var sant, men det var inte enda förklaringen.
Men idag var vi dagtid inom festivalområdet och åt på det sk krogstråket. Det är ett antal restauranger nere vid hamnen som serverar mat samtidigt som man har en vacker Frösöutsikt. Mycket god mat, sol och som sagt utsikt mot Frösön.
Vad mer kan man önska egentligen? God mat, nära vattnet och ca 20 grader varmt. Toppen tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar