måndag 24 augusti 2009

Sista dagarna har det varit fullt upp med sömnad och skörd av kryddor i trädgården. I natt och idag har det varit fullt upp med astman också. Helt och hållet mitt eget fel, eftersom jag direkt efter en förkylning satte mig vid symaskinen. Mycket kul att ha något att visa på lapptäcksträffen igår, men tygdammet satte fart på luftrören och jag har inte sovit mycket i natt.

Idag hade jag också tänkt plocka in kryddor för torkning eftersom det kan vara sommarens sista varma och torra dag. Kryddofter och astma är ingen vidare kombination, men skam den som ger sig :-) Jag skred till handling efter medicinering, klippte ner oreganon, citrontimjan och dragonen. Därefter fick jag ge mig, när jag hörde pip hela tiden och insåg att det var jag som pep från luftrören. Då är det dags att ge upp och ta det lugnt.

Egentligen skulle jag ha gjort örtsalt idag, och även mintsocker och lavendelsocker. Trist, det får bli imorgon. Varje år gör jag mintsocker och lavendelsocker, men bakar sällan något av det. Jag försöker ju ständigt och utan framgång gå ner i vikt. Enda lyckade varianten var när jag blev sjuk och bokstavligt talat inte kunde öppna munnen. Det var effektivt, men rekommenderas inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar