tisdag 18 augusti 2009

Hemma igen, efter många mil på några få dagar. Jönköping är verkligen en fin stad! Tidigare har vi bara kört E4:an förbi. Många gamla trähus, ett småskaligt centrum, flera parker och mycket vatten, båda Vättern och några insjöar mitt i stan. Dialekten är underbar, så gullig! Jag skulle gärna bo där, inte för att övervaka sonen, utan för att det är så fint. Det är inte långt till allt, som det är här i Jämtland. Å andra sidan är det inte särskilt nära till något, utom småställen på småländska höglandet. Fast Gränna ligger ju nära och även Visingsö. Vi var som hastigast i Gränna, en liten idyll. Nere vid hamnen fanns konsthantverkare, lokalt mathantverk och restauranger. Nästa gång vi åker ner ska vi åka över till Visingsö.
Nu har jag smittats av Eriks förkylning och får ta det lugnt. Jag skulle äntligen ha blivit av med min krånglande tand imorgon, men pga av alla hostattacker har det blivit inställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar