torsdag 24 september 2009

TVÅ HÄRLIGA DAGAR I JÄMTLAND

Ibland är allt bara helt perfekt! Jag har haft mycket trevligt de sista två dagarna. Igår brände jag och mina ateljévänner raku på en strandtomt i Lugnvik. Jag vet inte vilket som var mest speciellt, att bränna keramik i raku eller att idag fynda på Frösö Handtrycks utförsäljning i Krokom och efteråt åka den otroligt vackra vägen via Rödön till Östersund och att då se ut över Oviksfjällen.

Vackert är det överallt. Tänk att få bo intill stranden, ha egen båtbrygga och även egen badbrygga. Egen strand, eftersom den äldre delen av huset byggdes långt före lagen om strandskydd, eller vad det kallas. Helt underbart, självklart vill man bo så, med utsikt över Östersund, Frösön och Ås! Rakubränningen var rolig, även om jag hostade mest av alla pga astma. Det var värt en sömnlös natt med mycket rossel i luftrören. Efteråt satt jag på min egen veranda, full av drömmar om sjöutsikt, tills jag kom ihåg att även Anders och jag bor med sjöutsikt, fast inte lika mycket.

Vi fyndade fina saker idag på Frösö Handtryck! Egentligen var det inget vi behövde, men det var ju billigt och extremt snyggt...Därefter vacker resa in mot staden via Rödön, fika på Törners med Anders gamla, arbetslösa jobbarkompisar. Sedan septembermarknaden på stan med alla närproducerade ostar, tunnbröd, rökt fisk och kött mm.

Ibland är livet enkelt! Sådana här dagar gömmer jag och bevarar inför kommande infektioner, värk och annat som förr eller senare dyker upp. Just nu lever jag för dagen och njuter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar