lördag 11 juli 2009

FÖRVIRRING
Ingenting blir som man tänkt. Efter alla tusenlappar en av mina tänder kostat mig utöver en långvarig akut tandvärk, sjukhusvistelse, otaliga penicillinkurer, skadad käkmuskel och tidigare oförmåga att ens kunna öppna munnen, så har nu tandeländet, som äntligen var lagad och klar, spruckit...
Kände mig färdig för nervsammanbrott, men den lugne jourtandläkaren påpekade att det är bättre det händer nu när jag kommit upp i femtio procents rabatt. Man ska tänka positivt, alltid något att glädjas lite åt. Om man kan...
Erik har kommit in på en utbildning i Jönköping. Det är ett enormt riv efter studentlägenheter, bråttom, bråttom. Sonen är ju lämpligt nog
i Japan, så curlingföräldrarna har återuppstått fast vi trodde vi gått i pension. Nu har vi bokat en del i en trerummare i en villa centralt i Jönköping. Lyckligtvis hade vi tänkt på en skriven fullmakt i förväg.
I år skulle vi absolut inte åka till Skåne på semester var det tänkt. Nu har vi bokat de billigaste stugor vi hittat en vecka. Känns bra men varför det blev Skåne igen har jag ingen aning om.
Egentligen skulle min blogg handla om vad jag syr, målar mm. Men jag kan inte koncentrera mig på sånt just nu. Återkommer när inspirationen kommer tillbaka.

1 kommentar:

  1. Det är inte måttligt vad din tand ställer till med... Kul för Erik med att komma in på utbildningen i Jönköping! När såg du något sytt på min blogg sist?! Var sak har sin tid.
    Ta det lugnt och ha en härlig tid i Skåne. Vi kanske kan träffas och sy lite någon dag när jag är ledig... Kram Anna-Lena

    SvaraRadera